20 Ocak 2011 Perşembe

BLOG SAHİBESİNİN PİLATES MACERALARI -1



      
     Benim için;her 31 aralık günü,kendi kendime bu sene düzenli besleneceğim,yok yok kesin spora başlayacağım ,daha az ayakkabı almaya çalışacağım ve benzeri sözleri vermekle başlayan;yeni yılın Ocak ayının daha ilk haftasında, amannnn bu senede çok yoğunum,seneye zaman ayırırım;tatlı mı yesek ne.. ve bu ayakkabı son gibi cümlelerle tamamlanan birer süreçtir yılbaşları…

       Ama 27 senelik “rutin”ime dur diyen ben,bu sene kendime verdiğim sözleri tutmaya karar vererek, pilates eğitmeni kuzen torpilinden,pilates yapmaya başladım.Yuppiiiiii..

     Buraya kadar her şey süperde bana kimse,hem topa sahip çıkıp,hem de spor yapmanın bu kadar meşakkatli bir şey olduğundan bahsetmemişti.Bugüne kadar pilatesle olan bütün münasebeti TV de,rahat rahat topu,eviren çeviren ve son derece fit görünen zatları izlemekten ibaret birisi olarak;ilk pilates dersine katılıp da,yeni başlayanlar için olan,o küçük mavi topa dahi sahip olamayınca,bu spor dalına da;spor dalıyla meşgul olanlara da, saygım ve hayranlığım bir kat daha arttı.

      Hal böyle olunca da,dersten sonra ilk işim arama motorlarında pilatesle ilgili ne var ne yok karıştırmak oldu tabi..Pilatesin yaratıcısı ve aynı zamanda isim babası Joseph Plates,“Sadece üç derste farkı hissedecek, on derste farkı görecek ve 20 derste tamamen farklı bir vücuda sahip olacaksınız.”demiş pilates için..Ayrıca,vücut direnci ve kondisyonunu sağlamak,kalça ve bel kemiği rahatsızlıklarını gidermek,iskelet dengesini kurmak,vücuda doğru nefes almayı öğretmek,dengeli bir duruşa sahip olmak,sağlıklı bir kemik yapısı kazanmak,sırt ve bel ağrılarından kurtulmak,biçimli bir karına ve ince bir bele sahip olmak,dik durmayı sağlamak da faydaları arasındaymış bu sporun.Bu kadar fayda yanında,fit görünmekte cabası.. Yok yok bu sene caymak yok.Herkese şiddetle tavsiyee..

    Kendime verdiğim ilk sözü tutan ben,yapılacaklar listemde “spora başla” kısmını “check”ledim bile..


By B.
       
        
       
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapın,beni mutlu edin:)